有平安在我心

Constantly Abiding
Anne S. Murphy(1878-1942)

周瑞芳

本文原刊於《舉目》35期

(一)
有平安在我心,非世界所能賜,無人能夠奪這平安;
雖試煉與艱難,猶如愁雲環繞,這平安卻永在我心間!
There’s a peace in my heart that the world never gave,
A peace it cannot take away;
Though the trials of life may surround like a cloud,
I’ve a peace that has come here to stay!

副歌
永遠在我心間,耶穌屬我;
永遠在我心間,無上快樂;
主永不把我撇棄,慈聲對我說:
“我永不離開你”,耶穌屬我。
Refrain
Constantly abiding, Jesus is mine;
Constantly abiding, rapture divine;
He never leaves me lonely, whispers, O so kind:
“I will never leave thee,” Jesus is mine.

(二)
當這甜美平安,充滿在我心中,宛似普世向主歡頌;
黑暗頓成光明,愁苦頓失影蹤,萬福主耶穌何等光榮!
All the world seemed to sing of a Savior and King,
When peace sweetly came to my heart;
Troubles all fled away and my night turned to day,
Blessed Jesus, how glorious Thou art!

(三)
主賜我這珍寶,藏在我心殿中,在世寄居平安融融;
將來榮耀大日,主必再來接我,回到天上榮美父家中!
This treasure I have in a temple of clay,
While here on His footstool I roam;
But He’s coming to take me some glorious day,
Over there to my heavenly home!

       “願你們平安!”這是復活的主對門徒們的問候。今天以色列人也以此問候、如此祈願。我將這古老的問候,以希伯來曲調教給了災區的孩子們。

       這世上有平安嗎?地震的驚恐使四川安昌一個兩歲的孩子好多日子不敢下樓;金融風暴使美國一個父親絕望地殺了全家之後自殺;剛聽說一位工程師正準備退休後和妻子暢遊全世界,卻因惡性腦瘤不久人世……明天的日子會如何?誰能賜我們平安?

       神是賜平安的神!神更是那平安的本身。難怪耶穌基督降世之夜被稱為聖誕夜,也被稱為“平安夜”,他道成肉身那夜,天使天軍響徹天地的宣告:

       “在至高之處榮耀歸與神,在地上平安歸與他所喜悅的人”。“以馬內利”來了,他是和平的君,他與凡屬他的人同在。他答應:“我永不撇棄你”。平安之神與我們同在。

       在動蕩不安、前途未卜的日子裡,能唱出:“有平安在我心,非世人所能賜,無人能奪這平安……永遠在我心間,耶穌屬我……”是何等的信心!何等的盼望!

周瑞芳是女中音,大陸事工傳道人。現任教於中華基督教音樂崇拜研究院。請上網聆聽: http://www.cyberhymnal.org/htm/c/o/constant.htm ,並歡迎每週一上網(華僑廣播中心,“生命廣播網”: www.cgbc.org )收聽作者主持的聖詩節目“迴聲谷”。

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*