有平安在我心

Constantly Abiding
Anne S. Murphy(1878-1942)

周瑞芳

本文原刊于《举目》35期

(一)
有平安在我心,非世界所能赐,无人能够夺这平安;
虽试炼与艰难,犹如愁云环绕,这平安却永在我心间!
There’s a peace in my heart that the world never gave,
A peace it cannot take away;
Though the trials of life may surround like a cloud,
I’ve a peace that has come here to stay!

副歌
永远在我心间,耶稣属我;
永远在我心间,无上快乐;
主永不把我撇弃,慈声对我说:
“我永不离开你”,耶稣属我。
Refrain
Constantly abiding, Jesus is mine;
Constantly abiding, rapture divine;
He never leaves me lonely, whispers, O so kind:
“I will never leave thee,” Jesus is mine.

(二)
当这甜美平安,充满在我心中,宛似普世向主欢颂;
黑暗顿成光明,愁苦顿失影踪,万福主耶稣何等光荣!
All the world seemed to sing of a Savior and King,
When peace sweetly came to my heart;
Troubles all fled away and my night turned to day,
Blessed Jesus, how glorious Thou art!

(三)
主赐我这珍宝,藏在我心殿中,在世寄居平安融融;
将来荣耀大日,主必再来接我,回到天上荣美父家中!
This treasure I have in a temple of clay,
While here on His footstool I roam;
But He’s coming to take me some glorious day,
Over there to my heavenly home!

       “愿你们平安!”这是复活的主对门徒们的问候。今天以色列人也以此问候、如此祈愿。我将这古老的问候,以希伯来曲调教给了灾区的孩子们。

       这世上有平安吗?地震的惊恐使四川安昌一个两岁的孩子好多日子不敢下楼;金融风暴使美国一个父亲绝望地杀了全家之后自杀;刚听说一位工程师正准备退休后和妻子畅游全世界,却因恶性脑瘤不久人世……明天的日子会如何?谁能赐我们平安?

       神是赐平安的神!神更是那平安的本身。难怪耶稣基督降世之夜被称为圣诞夜,也被称为“平安夜”,他道成肉身那夜,天使天军响彻天地的宣告:

       “在至高之处荣耀归与神,在地上平安归与他所喜悦的人”。“以马内利”来了,他是和平的君,他与凡属他的人同在。他答应:“我永不撇弃你”。平安之神与我们同在。

       在动荡不安、前途未卜的日子里,能唱出:“有平安在我心,非世人所能赐,无人能夺这平安……永远在我心间,耶稣属我……”是何等的信心!何等的盼望!

周瑞芳是女中音,大陆事工传道人。现任教于中华基督教音乐崇拜研究院。请上网聆听: http://www.cyberhymnal.org/htm/c/o/constant.htm ,并欢迎每周一上网(华侨广播中心,“生命广播网”: www.cgbc.org )收听作者主持的圣诗节目“回声谷”。

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*